Mājaslapa ir Tava uzņēmuma vizītkarte, bet ar tās palīdzību Tu nevari tā sazināties ar saviem klientiem un uzrunāt potenciālos, kā tas iespējams ar sociālo mēdiju palīdzību.

Ik dienas miljoniem cilvēku lasa Facebook (FB) savas ziņu plūsmas. Šis ir populārākais sociālais tīkls arī Latvijā. Neatkarīgi no Tava uzņēmuma izmēra un specifikas, Tev ir nepieciešama uzņēmuma Facebook lapa.

Tajā būs iespējams dalīties ar informāciju par jaunajiem produktiem, informēt par Tava uzņēmuma organizētajiem pasākumiem, uzrunāt jaunus klientus un popularizēt uzņēmuma vārdu, nemaz nerunājot par apjomīgajām reklāmas iespējām.

Tieši tāpēc šeit būs soli-pa-solim pamācība, kā izveidot piesaistošu FB biznesa lapu.

  1. Pieļaujot, ka Tev ir pašam savs FB profils, pēc ielogošanās, lapas labajā augšējā stūrī nospied trīsstūrīti un no izvēlnes izvēlies “Izveidot lapu”.

    P.s. Ja sava profila nav, atverot facebook.com jau pirmajā lapā meklē tāda paša nosaukuma pogu.
  2. Izvēlies no 6 lielajām kategorijām sev atbilstošo. Šajā gadījumā, izvēlēšos “Business or Brand”.
  3. Tālāk būs jāieveda biznesa lapas vārds un kategorija.
    Ievēro – biznesa lapas vārdu varēsi mainīt tikai saskaņojot ar FB darbiniekiem un tas var aizņemt līdz 3 darba dienām, tāpēc vēlams vārdu trāpīt ar pirmo.
  4. Pievieno lapas profija bildi, spiežot “Augšupielādēt profila attēlu”, un nākamajā solī, spiežot “Upload a Cover Photo” pievieno vāka bildi. Šos abus soļus iespējams arī izlaist, spiežot “Skip”, tā atstājot grūto bildes izvēli uz vēlāku.
    Profila bildē (izmērs 111x111px) parasti izmanto uzņēmuma logotipu, bet vāka bildē (111x999px) tēmu, kuru uzņēmums pārstāv, piemēram, vīna veikals izmantotu bildi ar pudelēm vīna pagrabā vai Francijas vīna laukiem.
  5. Apsveicu – lapa ir izveidota. Bet ar to viss nebeidzas. Priekšā atbildīgākā daļa – informācijas ievade.
  6. Mazos zilos lodziņus pagaidām varam vērt ciet ar “X” to labajā augšējā stūrī.

Tālākajiem darbiem veidošu atsevišķu sarakstu, jo šeit vairs secība nav būtiska:

  • Spied “Skatīt vairāk” un izvēlies sadaļu “Par lapu”
  • Maksimāli centies aizpildīt informāciju par uzņēmumu – telefona numuru, epastu, mājaslapu, misiju, aprakstu (about), utt. Ņem palīgā Google tulkotāju, ja nepieciešams, jo vietām lapa FB nav iztulkots latviski. Pašu informāciju, protams, vadi valodā, kurā komunicēsi ar klientiem.
  • Piešķir lapai pogu! Lapas augšpusē atradīsi zilu pogu ar nosaukumu “Sūtīt ziņu”
    Uz tās uzbraucot ar peli, varēsi izvēlēties “Edit Button” un mainīt pogas darbību:

    • Book Now – iespēja veikt rezervāciju
    • Contact You – ar 6 apakšizvēlēm (zvanīt, sūtīt ziņu, aizpildi formu, sazinies, pieraksties, sūti epastu)
    • Learn more about… – ‘rādīt video’ vai ‘uzzināt vairāk’
    • Pirkt vai ziedot – ‘īepirkties’ vai ‘skatīt piedāvājumus’
    • Lejuplādēt aplikāciju vai spēli
    • Pievienoties grupai

      un nākamajā solī ievadam vai nu tel.nr., e-pastu, mājaslapas adresi, vai citu attiecīgi izvēlētajai pogai nepieciešamo informāciju.
  • Veic pirmo ierakstu.
  • Uzaicini draugus sekot Tavai FB lapai. Lapas labajā malā būs draugu sarkasts.

Ceru, ka viss izdevās!

Ja ne, nekautrējies uzrakstīt man ziņu, vai ierakstīt info komentāros.

Protams, ar to viss nebeidzas – lapai ir jāveido ieraksti un jākomunicē ar saviem sekotājiem.
Ja pašam tam neatliek laika, atrodi cilvēku, kas par nelielu atlīdzību gatavs darboties.

Paldies Tev, ka izlasīji! Ja Tev patika un šis tas šķita noderīgs, padalies ar šo rakstu.

Ja vēl neesi paguvis, pieseko man:

   

Kā arī tepat apakšā ir iespēja atstāt e-pastu un es padošu ziņu, kad uzrakstīšu nākamo rakstu.

Vēlies izteikties?