Bieži vien galvā iešaujas kāda revolucionāra doma par produktu vai pakalpojumu, ko citi nepiedāvā, vai piedāvā, bet Tu zini, ka varēsi labāk!

Ar šiem soļiem varēsi viegi un bez lielām izmaksām pārbaudīt, vai ideja ir dzīvotspējīga un peļņu nesoša.

Konkurence

Pārbaudi kārtīgi, vai tiešām citi jau nav šo ideju realizējuši. Es vairākkārt esmu izdomājis, ko “jaunu”, līdz brīdim, kad sāku izmeklēšanu. Cilvēki ir ļoti daudz un domā līdzīgi, visticamāk, kāds jau būs to iedomājies un realizējis. Bet lai tas Tevi neattur, ejam tālāk!

Skaitļi

Skaitļi nemelo. Saliec uz papīra plānotos ikmēneša izdevumus – izejmateriālus, telpu īri, reklāmas izdevumus, darbinieku algas, utt. Tad sarēķini, cik produkti jāpārdod vai klienti jāapkalpo, lai nosegtu izdevumus.

Izstāsti savu ideju visiem

Ko? Kāpēc, lai es savu ģeniālo ideju, kādam izpaustu? Neviens Tev to nenozags. Idejām nav vērtības, visu izsaka darbs. Šādi uzzināsi pirmos viedokļus. Par tiem nevajadzētu sapriecāties vai skumt. Kamēr Tev nedod naudu, tas ir tikai viedoklis.

Paprasi mammai Googlei

Sākumā pārbaudi, cik cilvēki mēnesī meklētājā ieraksta atslēgvārdus, kas atbilst Tavam biznesam. To iespējams izdarīt piereģistrējoties šeit. Šādi redzēsi pieprasījumu un arī piedāvājumu. Piemēram ‘adīta šalle’ meklējumos uzrāda 330393 reizes, blakus vārds medium nozīmē konkurences līmeni, jeb to ka ir vairāki citi tirgotāji, kas maksā, lai pēc šiem vārdiem parādītos pirmie.

Izveido sociālajos tīklos reklāmu

Šeit viss atkarīgs, cik nopietni gribi izskatīties un cik nopietns ir pats produkts. Ja adīsi supersiltas šalles, tad pietiks ar ierakstu no sava profila, kuru aicināsi dalīties savus draugus, kā arī ievietosi dažādos forumos kā komentāru, ka pieņem pasūtījumus. Ja plāno atvērt specializētu autoservisu, labāk tomēr izskatīties maksimāli profesionālam. Izveido Facebook biznesa lapu. Atlasi laba izskata bildes. Ievieto maksas reklāmu, kurā aicini klientus pierakstīties uz diagnostiku. Pietiks ar 30-50€, lai saprastu, vai atlasītajā mērķauditorijā ir reāli klienti, kas gatavi Tev maksāt.

 

Izejot minētos soļus, vajadzetu būt skaidram, vai ir vērts savu ideju realizēt.

Kā saka, nepamēģināsi – neuzzināsi. Lai Tev izdodas!

Ja vēlies dzirdēt arī manu viedokli par savu ideju, droši raksti to komentārā vai man uz epastu – idejas@nonulles.lv

Paldies Tev, ka izlasīji! Ja Tev patika un šis tas šķita noderīgs, padalies ar šo rakstu.

Ja vēl neesi paguvis, pieseko man:

   

Kā arī tepat apakšā ir iespēja atstāt e-pastu un es padošu ziņu, kad uzrakstīšu nākamo rakstu.

Vēlies izteikties?