Es nebūšu tas, kas sāks mācīt, ka celties 6os ir nenormāli forši. Bet celties agri ir nenormāli forši.
Kāpēc es to daru?

Sāksim ar to, ka man ir 2 mazi (1.5 un 3gadi) bērni, kas ik rītu jāved uz dārziņu un vakarā, kad no tā savākti, prasa visu uzmanību, līdz pat viņu gulēt iešanai, kas parasti notiek starp 21 un 22. Atlikušo vakara daļu pavadam ar sievu. Jaunajiem vecākiem ir jāatrod laiks arī būt vīram un sievai, lai gan tas ir ļoti ļoti grūti. Tad laiks gulēt un aplis atkal sākas no jauna.

Kādā brīdī nonācu pie secinājuma, ka man nav laika sev.

Vienmēr domāju, ka labprāt palasītu kādu grāmatu, pamēģinātu meditēt, noskatītos kādas video apmācības, lai celtu savu profesionālo līmeni, pavingrotu.

Bet kad?? Man visa diena ir pilna. Un pilna ar nozīmīgiem darbiem, kurus negribu “nogriezt”.

Tu jau, loģiski, saproti, ko es izdomāju… Kāda video iespaidā nolēmu celies 6 (man šķiet, ka viņš cēlās 5:30, bet tam nav nozīmes).

Pirmais rīts bija katastrofāls. Lai arī pamodos ar motivāciju un sparu darboties, aizpampums bija tik nopietns, ka nevarēju paskatīties ne telefonā, ne grāmatā. Tāda turpinājās visa diena, liels nogurums, žāvas, veh.

Varbūt tas nav priekš manis? Varbūt esmu pūce?

Tākā esmu liels pašmotivācijas fans, noteicu, ka, ja reiz nolēmu, tad mēģināšu. Nākamie rīti kļuva mazliet vieglāki. Joprojām liels spars mosties bija tieši pateicoties idejai, ka man beidzot ir laiks sev, es beidzot lasu grāmatas un daru citas lietas, kas man patīk/ir labas man. Tomēr Tev vajadzēja mani redzēt vakaros. Ap 22, kad bērni bija gultās, es biju pilnīgi nelietojams, pārguris, gaidīju, kad ātrāk varēšu pats tikt horizontāli. Tātad cieta “vīrs un sieva” laiks.

Dienas plāns bija ļoti labs, bet to vajadzēja vēl nedaudz uzlabot. Un šoreiz risinājums nebija kafija. Lai gan tā ir svarīga manas ikdienas vienādojuma sastāvdaļa.

Pēc savas rīta rutīnas monitorēšanas sapratu, ka varu šo to mazliet nogriezt. Un tik tiešām – tikai nieka 30 minūtes vairāk miega un es paspēju veltīt laiku sev, visu dienu spēju būt možs un arī vakarā neesmu pilnīgs bots, kas strādā autonomā režīmā.. win-win-win

Mana rīta rutīna:

  • Modinātājs, kā jau noproti, skan 6:30 (svarīgi šajā brīdī ir neuzsākt ar sevi diskusiju, bet uz sitiena būt vertikāli).
  • Pavisam vienkārši vingrojumi (apmēram 10 minūtes iekustinu sevi, lai asinis straujāk iznēsā skābekli)
  • Glāze ūdens (brīdī, kad pamostamies, esam vismaz 6-7h dzīvojuši bez jebkāda šķidruma uzņemšanas)
  • Īsa meditācija (to, kas man sanāk, tā noteikti vēl nevar saukt, bet es mācos nomierināt prātu un nedomāt – par šo pēc kāda laika noteikti varēšu uzrakstīt kādas atsauksmes)
  • Grāmata (skolas laikā es nevarēju ciest grāmatas, bet tagad tās izbaudu. Šis ir mans lielākais motivators piecelties agrāk)
  • Instagram (Parasti NoNulles IG postus sagatavoju tieši šajā brīdī. Uz karstām oglēm. Iespaidojoties no tā, kā jūtos vai ko jaunu esmu izlasījis grāmatā.)
  • (Nepārāk) Auksta duša (runā, ka auksta duša palīdz imunitātei un dara citas labas lietas, tāpat arī pārvarot šo “negribu” Tu vēlāk dienas gaidā ir vieglāk pārvarēt citus “negribu”. Es gan neesmu pilnīgi aukstas dušas fans, bet mazliet temperatūru zem komforta esmu pagriezis)

Šis rituāls man aizņem 1h un 20 minūtes.

Ieguvumi?

+ Superciešs un kvalitatīvs miegs

+ Es esmu veltijis uzmanību sev un jūtos par to priecīgs!

+ Enerģijas pieplūdums, kas ļauj mesties ikdienas darbos ar lielāku sparu.

+ Dienas gaitā vieglāk tieku galā ar nevēlamiem/sarežģītiem darbiem, jo jau pirmās stundas laikā esmu sev vairākas reizes “pārkāpis pāri”.

+ Esmu ieguvis jaunas zināšanas/viedokli, lasot grāmatu.

+ Cerams, mazliet uzlabojis / noturējis savu veselību vingrojot.

Ja visu pārējo dienu, Tu esi pakļauts citiem notikumiem (satiksmei, pēkšņiem darbiem, zvaniem utt.) un Tevi mētā, kā mazu laiviņu okeānā, tad šī rīta stunda, kurā Tu esi par visu noteicējs, sniedz sajūtu, ka Tu kontrolē vairāk un tas savukārt dod lielisku pašapziņu.

Sanāca baigi gari, piedod. Ja meklē sev laiku, pamēģini mosties stundu agrāk. Ar 7h miega ir pilnīgi pietiekami.

Paldies Tev, ka izlasīji! Ja Tev patika un šis tas šķita noderīgs, padalies ar šo rakstu.

Ja vēl neesi paguvis, pieseko man:

   

Kā arī tepat apakšā ir iespēja atstāt e-pastu un es padošu ziņu, kad uzrakstīšu nākamo rakstu.

Vēlies izteikties?